Gepost door: Guido Gihaux | 10 november 2008

Personas

Om duidelijk te hebben wie je doelgroep is, en voor wie je een website of een functionaliteit bouwt, is het essentieel om een omschrijving (een identiteit) voor je gebruikers te hebben. Marketeers omschrijven de doelgroep obv demografische kenmerken, maar voor het web maken we gebruik van Persona’s. Dit zijn fictieve mensen die als leidraad dienen om functionaliteiten te bouwen, keuzes te maken voor je doelgroep. Wil je iemand aanspreken, dan moet je ook weten tegen wie je praat. Veel voorkomende fout bij bedrijven is namelijk dat je als bedrijf tegen de klant praat. Wat met social networks nu belangrijk is, is dat je van persoon tot persoon met elkaar praat. Probeer iemand rechtstreeks aan te spreken, ipv te verzanden in allerlei vaktermen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: