Gepost door: Guido Gihaux | 22 november 2008

Time based emailmarketing

Het maakt het er niet persoonlijker op dat je Geachte heer Gihaux, of Beste Guido bovenaan je email campagne schrijft. Deze jongens van Calgoo (nee, niet de tandpasta) hebben de kalender van een individu gecombineerd met emailmarketing. Door aanbiedingen te geven op een relevant interessegebied en aanbiedingen die tijdelijk van aard zijn, kun je je abonneren op de Kalendermarketing tool van Calgoo.

Ik heb de juiste voorbeelden nog niet gezien, maar ik kan me zo indenken dat de toepassingen voor bv digitale warenhuizen, eBay activiteiten, open dagen voor huizen, of Last minute vakanties die aan jouw criteria voldoen, ingelezen worden in je kalender en je daar een signaal van krijgt.

De vraag is echter of je je kalender moet “vervuilen” met commerciele boodschappen. Ik denk daarom dat het heel erg op de man gefocussed moet zijn en echt relevant. Daarom denk ik dat het niet geschikt is voor individuele aanbieders met beperkt productassortiment (je wil je immers niet op iedere aanbieder abonneren). Toevoeging aan de applicatie zou zijn dat Calgoo aanbieders verzamelt en metadateerd obv de relevante kenmerken.

Wat vinden jullie?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: