Gepost door: Guido Gihaux | 29 december 2009

wat verander jij?

Heb je ooit geprobeerd om van een slechte gewoonte af te komen? Kom je weleens terug van vakantie en denk je “dit doe ik nooit meer?” Vreemd genoeg is het lastig om ervan af te komen. Mensen hebben een bepaald ritme en daar is moeilijk uit te komen, zeker als je het al heel wat jaartjes doet.

Zo heb ik tijdens de vakanties enorme koppijn. Waarom? Heel simpel, ik drink nada koffie op vakantie. Terwijl ik op kantoor er onwijs van geniet. 5,6 bakken per dag, makkelijk.

De enige noodzaak om te stoppen met een gewoonte is vaak een medische of emotionele. Slecht voor je rikketik, dan stoppen we. Gek genoeg kan het lichaam makkelijk de aanpassingen aan. Zo is het wel even wennen met een nier minder, maar na een paar maanden, functioneer je weer als een tierelier. We passen ons gewoon aan. Zolang we maar positief blijven denken dat er mooie dingen weer in het vooruitzicht komen, komt uiteindelijk alles goed.

Dus mijn goede voornemen? Ik stop nergens mee, ik kijk naar de mooie dingen die komen gaan. Wat jullie?

Geef een reactie

Categorieën

