Gepost door: Guido Gihaux | 25 februari 2010

The future is embedded in the present

We staan aan de vooravond van een nieuwe cultuurfase.

Online geroddel kun je nu meten. Wat wordt er over je gezegd, hoe wordt er over je gesproken. Dit is het moment om als bedrijf connected te zijn met je (potentiële) klanten. Wat heb je hiervoor nodig? Vertrouwen. Vertrouwen in je medewerkers, in je klanten. Geef ze ook het vertrouwen om naar buiten te treden, om niet alleen vanuit je persdienst je communicatie te doen, maar via zgn “accidental spokesmen”. Iemand die dag en nacht bezig is met caravans, die heeft hier zoveel verstand van, waarom geef je hem het woord niet om zijn kennis te delen. Dat betekent een mindshift, anders aan kijken tegen wat er op internet gezegd wordt. Open staan voor kritiek, open staan voor een andere bedrijfsvoering. Niet alles onder controle willen houden, maar juist de controle weggeven en de discussie faciliteren. Social Media, ik heb het al vaker geschreven, is toegevoegde waarde. Is het creëren van diensten en service. Retentie/behoud (CRM) is belangrijker dan nieuwe klanten werven.
Zie Social Media niet als een tooltje, maar als onderdeel van je totale bedrijfsvoering. En ja, dat kan tegenwoordig razendsnel en met nieuwe middelen. Zoals Twitter, LinkedIn, Facebook, blogs, Flickr, etc. etc.

Wat kun je dus nu zelf doen. Wees een keer zelf klant van je bedrijf. Wat zijn je klantervaringen en welke touchpoints worden positief of negatief ervaren. En hoe kun je deze verbeteren?
Krijg je snel genoeg antwoord op de brieven die gestuurd worden, hoe zijn de brieven inhoudelijk en wordt er antwoord gegeven op je vraag? Kun je reageren en is er follow-up?

“The future is embedded in the present” Johan Naisbitt

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: